Malmö: Ordermottagare till Lantmännen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ordermottagare till Lantmännen i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2018-03-30 // Varaktighet: Heltid

På frågan varför man ska söka detta arbete svarade en av mina tidigare konsulter: Man borde söka detta arbete om man vill arbeta med härliga människor, utvecklas som person och om man trivs i daglig kontakt med kunder. Jag rekommenderar alla att ta chansen! Vi söker en Leveransplanerare till Lantmännens kundtjänstteam i Malmö. Detta är en fantastisk chans för dig som vill arbeta med logistik och för dig som vill få en fot in på Lantmännen! Sök idag, start är omgående och urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Här erbjuds du en varierande roll med överhängande fokus på orderläggning av foder och växtodlingsprodukter. Academic Work söker för Lantmännens räkning en serviceinriktad och lösningsfokuserad medarbetare till deras kundtjänst inom orderhantering. Lantmännen är otroligt måna om att våra konsulter trivs ute hos dem och du kommer bli väl omhändertagen. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och många tidigare konsulter har sökt sig vidare inom bolaget efter avslutad anställning via oss.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Lantmännen. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 6 månader med goda chanser till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i ordergruppen kommer du ha varierande arbetsuppgifter samt varierande arbetsdagar. Rollen innebär främst arbete med orderläggning av foder och växtodlingsprodukter men berör även allmänna frågor kring deras produkter. Ärenden inkommer både via mail och telefon. Du kommer ha en nära kontakt med kunder och således vara Lantmännens ansikte utåt.

För en bra start i rollen påbörjas denna med en introduktion av villkor, affärssystem, avtal och telefonsystem. Tjänsten passar dig som vill ha ett roligt arbete med stor vikt vid vardaglig problemlösning, hög servicenivå och gott samarbete kollegor emellan. Du kommer arbeta på en avdelning som hanterar orders och leveranser av varierande karaktär tillsammans med positiva kollegor och en mycket god sammanhållning.

VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning, gärna från Service Management eller annan utbildning med stort fokus på kundrelationer och service
* Har 1 – 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tjänst där du arbetat med logistik eller i en tjänst där du kommit i kontakt med lantbrukare och/eller Lantmännen
* Är bekväm med att arbeta med telefonen som arbetsredskap och har erfarenheter av detta sedan tidigare
* Har god datorvana samt vana att använda telefonen som arbetsredskap
* Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, detta då majoriteten av den kommunikation som förs internt och externt sker på svenska alternativt engelska

Det är meriterande om du:


* Har arbetat i M3/Movex eller har erfarenhet av SAP
* Har erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll


Som person är du serviceminded, öppen och ansvarstagande. Du är flexibel och prestigelös och kan lätt anpassa till en förändrad arbetssituation. Du trivs med ett jobb där du får tänka själv och arbeta problemlösande. Vidare är du stresstålig och har vana av arbete i högt tempo utan att tumma på kvalité. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med 15 oktober, med goda chanser till förlängning
* Lön: Enligt avtal
* Placering: Malmö


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work


* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar de åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, Schulstad, Finn Crisp och Bonjour. Företaget är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Läs gärna mer på Lantmännens hemsida.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Administrativ assistent.

Konsultchefsassistent sökes på deltid

Läs mer Mar 27
Om tjänstenVi söker nu en konsultchefsassistent som kan jobba 2-3 dagar i veckan. Vi ser gärna att du studerar och har minst två år kvar på dina studier och vill jobba extra under denna period. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, ansvars- ochinitiativtagande. Vi på Boxflow erbjuder en möjlighet att blidelaktig i ett stort växande företag med stark entreprenörsanda ochmånga utvecklingsmöjligheter. Ingen dag är den andra lik och du kommer arbeta i ett litet team med mycket fart.Arbetsuppgifter
I rollen som konsultchefsassistent kommer du att stötta konsultchefen i nedan arbetsuppgifter:
Rekrytering- stötta i pågående rekryteringsprocesser med exempelvis annonsering, urval, telefonintervjuer, fysiska intervjuer. Proaktivt arbeta med rekrytering för att bygga upp bemanningspooler.
Schemaläggning och bemanningsplanering- du kommer att hjälpa konsultchefen med att boka personal ut i arbete.
Övrig administration

Profil & bakgrund
För att trivas hos oss krävs det att du har god initiativförmåga och har ett öga för vad som behövs att göras, kan växla mellan olika arbetsuppgifter och känner dig trygg med att ta kontakt med nya människor dagligen. Som person är du resultat och lösningsfokuserad och har en stark drivkraft. Då tjänsten innebär mycket administration ser vi gärna att du har lätt att sätta dig in i nya system.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper,urvalet sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Observera att vi inte tar emot några ansökningar via telefon och mail.

Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

Ansök nu

HR Assistant Part time

Läs mer Jan 24
Join our fast-moving company and become a member of an innovative and growing team. You will be working as an HR assistant part-time, an important piece of our puzzle.

Are you an executor with great organizational skills who wants to kickstart your career and gain experience? If so you might be exactly who we are looking for to join our HR team at Kavall! Our People & Culture department is looking for an HR Assistant part-time. If you are craving a role where you really can make an impact - this is your time to shine.

WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

Making a first selection of store-operation candidates using our HR recruitment systems with close collaboration with our HR department.

Booking and conducting group interviews using our HR systems with close collaboration with the HR department.

Administration for new staff in our HR systems including contract signing, document checks ups e.t.c.

Using our HR systems to schedule new staff in stores.

Updating documents and assisting in managing employment changes throughout the company, with a focus on the operations department.

Additional support and assisting tasks with close collaboration with the HR department.

QUALIFICATIONS /WHO YOU ARE

HR student, minimum 1 year left.

Are fluent in Swedish and English

Good skills in Google Suite.

Have a highly structured and organized working style.

Have great communication skills

Are flexible (we are a start-up and processes change all the time)

Enjoys a fast-paced and easy-going environment.

PARTICLE DETAILS

Start date: As soon as possible.

Part time

Location: Stockholm.

WHO WE ARE

We’re Kavall. We’re aiming to create a fun and high-speed work environment. We’re a start-up company, founded back in 2021 that delivers groceries within inner Stockholm.

With a start-up mentality, anything is possible and we are now looking for more hungry and enthusiastic people to join our amazing team.

Ansök nu

Bemanningsassistent sökes till StudentConsulting i Malmö!

Läs mer Mar 27
Har du gått ut gymnasiet och söker ett fartfyllt och lärorikt arbete att starta din karriär med? Är du en driven person som tycker om att arbeta med kunder och service? Då kan vi ha tjänsten för just dig!

Vi är miljardföretaget som startade i en studentkorridor 1997, vi hjälper varje år över elva tusen människor att hitta nytt jobb och vi har branschens mest nöjda kunder. Vi har växt snabbast genom tiderna och ärligt talat så har vi tappat räkningen på alla priser vi vunnit, i all denna framgång är vi stolta men inte nöjda. Nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.

Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat:
- Schemaläggning
- Telefonkontakt med kunder och konsulter
- Hjälpa kunderna med deras behov av personal, både med längre- och kort varsel
- Personaladministration i form av kontroll av intyg, samt uppföljning av nyanställda
- Ansvar för beställning och lagersaldo av arbetskläder
- Även andra kontorsuppgifter kan förekomma

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 08.00-17.00 måndag-fredag.
Du kommer arbeta på StudentConsultings kontor i centrala Malmö. Tjänsten är ett visstidsanställning på sex månader med goda möjligheter till förlängning.

Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär och har en avslutad gymnasieutbildning, du vill nu ta dig an en administrativ och serviceinriktad roll. Du ska trivas i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en serviceinriktad roll, förslagsvis har du erfarenhet av restaurangbranschen, butik eller inom reception. Det är en fördel om du har B-körkort.

Som person trivs du i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att passa in i vårt team bör du vara en lagspelare, ha ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för StudentConsulting. Du är självständig, noggrann och utåtriktad. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig. Du behöver trivas i ett högt tempo och vara duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök då tjänsten redan idag. Vi arbetar löpande med både urval och intervjuer och tjänsten förväntas starta i april/maj.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Supporterande administratör till energibolag!

Läs mer Mar 18
Är du en självgående administratör som gillar att supporta ett större team och underlätta deras arbete i vardagen? Just nu hjälper vi på Manpower ett bolag som jobbar med förnybar energi att hitta deras nya stjärna!

Har du jobbat i en liknande roll tidigare? Eller kanske som chefs-assistent? Har du ett intresse för förnybar energi?

Läs mer om tjänsten här och sök idag!

Om rollen

Vi söker en driven och självgående administratör som kommer att spela en avgörande roll i att stödja vårt team bestående av 30 medarbetare. I denna roll kommer du att ansvara för att planera och koordinera möten och evenemang, samt hantera bokningar och andra administrativa uppgifter.

Har du dessutom ett intresse för kommunikation finns det utrymme för arbete med det också.

Du har

* Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ i att etablera effektiva rutiner.
* Utpräglat organisatoriskt sinne med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Stark kommunikationsförmåga och intresse för att utveckla kommunikationen på den svenska marknaden.
* Erfarenhet av liknande administrativa roller är meriterande, med minst några års erfarenhet.
* Bekväm med att arbeta i Sharepoint och Microsoft Office.



Så här söker du tjänsten

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Felicia Ahlin på Felicia.ahlin@manpower.se

Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Office- och Eventkoordinator till Fastighetsägarna Syd – Malmö

Läs mer Mar 15
Vi gör fastighetsbranschens röst hörd. Fastighetsägarna ger branschen perspektiv och skapar goda förutsättningar för framtidens fastighetsägande. Vi arbetar för goda finansiella förutsättningar, rättvis hyressättning och stabila offentliga regelverk – för en väl fungerande hyresmarknad. I Fastighetsägarna Syd ingår Skåne, Blekinge och Kronobergs län. Huvudkontoret ligger i Malmö och lokalkontoren finns i Helsingborg, Karlskrona och Växjö. Här arbetar ett 25-tal medarbetare med opinionsbildning, medlemsservice, juridiska frågor, hyresförhandling och utbildning. Läs gärna mer på https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/organisation/fastighetsagarna-syd/

Office- och Eventkoordinator till Fastighetsägarna Syd – Malmö

Gillar du att ge service ut i fingertopparna och tycker det vore kul med ett varierat och spännande arbete på ett företag som arbetar för att skapa de bästa förutsättningarna för framtidens fastighetsägande? Då är detta kanske ditt nästa jobb?
På Fastighetsägarna Syd ges du ett operativt ansvar för huvudkontoret i Malmö där administration för kontor, utbildning och event/gemensamma aktiviteter ingår i dina arbetsuppgifter.
Syftet med arbetet är att leverera god service till medlemmar som kontaktar och besöker Fastighetsägarna Syd samt medverka i utbildningar och event. Du har god kännedom om hela företaget, du stöttar kollegor och ser till att arbetet på kontoret flyter på.

I ditt ansvarsområde ingår bl.a:
· Utbildningsadministration och fakturering, praktiska göromål vid kurser.
· Marknadsföring av inbjudningar och anmälningar till utbildningar, konferenser och andra aktiviteter samt aktivt delta i Fastighetsägarnas nationella grupp för utbildning.
· Hantera och koordinera telefonväxeln, mail till info-adressen, och ta hand om kontorsbesökare.
· Inköp av kontorsmaterial/utbildningsmaterial och liknande.
· Administrativ hantering av vissa förmånsavtal.
· Posthantering, kontering av leverantörsfakturor.
· Kontakt med fastighetsskötaren och ansvara för att kontoret är representativt.
· Planera och koordinera externa event, t ex medlemsmöten och nätvärksträffar.
· Planera och koordinera interna gemensamma aktiviteter, t ex personalkonferenser.
· Backup till kollegor.


Din bakgrund:
Erfarenhet av liknande arbete inom kundtjänst /reception /administration samt gärna erfarenhet av eventskoordinering. Du har god datorvana och erfarenhet av enklare fakturahantering.
Du är kvalitetsmedveten och har ett stort serviceintresse. Du är duktig på att kommunicera både i tal och skrift och har hög integritet. Du är strukturerad och noggrann och gillar att planera ditt arbete självständigt. Du är nyfiken och har också förmåga att kunna samarbeta och koordinera många olika typer av medlemsfrågor.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i centrala Malmö. Med start snarast möjligt.

I denna rekrytering samarbetar Fastighetsägarna Syd med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work .

Projektingenjör till ett av Trafikverkets största projekt ERTMS

Vägingenjör
Läs mer Jan 29
Vill du vara del i en av Europas största infrastruktursatsningar mot smidigare tågtrafik? Vill du komma in i en roll med all möjlighet att växa? Du som har en känsla för teknik och problemlösning samt ett brinnande engagemang för infrastruktur erbjuds här stora möjligheter att utvecklas i rollen som projektingenjör. Tveka inte att söka tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Du kommer att tillhöra verksamhetsområdet Investering och den nationella enheten Stora Projekt. Du kommer att arbeta i projektet ERTMS och arbeta med utrullningen utav ett nytt signalsystem för hela Sveriges, och Europas, järnväg. Systemet är till för att ersätta den gamla anläggningen och underlätta för tågtrafik mellan länderna. Du kommer att utgå från kontoret i Malmö men arbetar nationellt och med kollegor på även andra kontor vilket innebär visst resande, främst till Stockholm.

I rollen som projektingenjör kommer du att vistas i en utvecklande miljö med högt tempo och mycket eget ansvar. Det kommer vara stort fokus på din kompetensutveckling där du i samband med din anställning också får möjlighet att gå utbildningar i projektledning, självledarskap och entreprenadjuridik.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Trafikverkets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
* Biträda projektledare i alla förekommande projektledaruppgifter så att de genomförs och dokumenteras.


* Kontinuerligt följa upp tidplaner, nedlagda kostnader och gjorda beställningar.
* Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader.
* Sammanställa underlag för månadsrapportering


VI SÖKER DIG SOM
* Är examinerad civil- eller högskoleingenjör. Meriterande med inriktning inom bygg.


* Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, då intern och extern dokumentation görs på svenska
* Har B-körkort


Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men det är inget krav för tjänsten.

Trafikverket är rätt arbetsplats för dig som drivs av goda prestationer, har lätt för att skapa relationer samt har förmåga att ta eget ansvar. Förutom din tekniska kompetens kommer dina personliga egenskaper väga tungt i denna rekryteringsprocess. Då rollen innefattar mycket administration, behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att hålla fokus, ordning och reda. Din behagliga attityd och din sociala förmåga är andra faktorer som vi värdesätter högt. För att trivas i rollen ser vi även att du är pålitlig, modig och lösningsorienterad.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Malmö

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Trafikverkets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Trafikverket är en ledande aktör kring långsiktig planering av transportsystem och ansvarar för väg- och järnvägstrafik samt luft- och sjöfart. Trafikverket fokuserar på samhällsutveckling med målet att dagligen utveckla och förvalta smart infrastruktur för att underlätta framkomligheten i Sverige.

Läs mer om projektet ERTMS

Ansök nu

Backend-utvecklare till NE

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 22
Var med och utveckla produkter och tjänster för dagens och morgondagens kunskapsbehov! Här är jobbet för dig som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter och trivs på okänt vatten. Du får jobba tillsammans med ett likasinnat team på Ångbåtsbron i Malmö, ett stenkast från Centralstationen. NE är ett av Sveriges mest ansedda varumärken som ständigt utvecklas och förnyas, kanske med dig som en i teamet!

OM TJÄNSTEN
Till NE Nationalencyklopedin söker vi nu en backend-utvecklare som vill jobba med den senaste webbteknologin och mjukvaran. Ditt främsta fokus kommer att ligga på att bygga och underhålla den plattform som ligger till grund för NEs tjänster. Detta kommer du att göra tillsammans med ett gäng engagerade och dedikerade kollegor som gemensamt jobbar för att förbättra lärandet i skolan genom digitalisering.

Du erbjuds


* Stor möjlighet att påverka din arbetssituation kopplat till utvecklingsplattform och verktygsval
* Kollegor med en bred kompetens inom både backend och frontend
* Stort ansvar för de lösningar du arbetar med och den kod du utvecklar
* En mentor som stöttar dig under din första tid på uppdraget
* Arbete på ett företag som stöttar balans mellan arbete och fritid


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Bygga och underhålla den plattform och infrastruktur som ligger till grund för NE:s tjänster
* Utveckling av NE:s mikrotjänster, främst i Java
* Arbete i projektgrupper för att utveckla NEs tjänster
* Arbete i sprintar utifrån en tydlig backlog

VI SÖKER DIG SOM
* Har examen inom relevant eftergymnasial IT-utbildning, gärna högskole- eller civilingenjör
* Har goda kunskaper i Java
* Har erfarenhet av ramverken Spring och Spring Boot
* Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift – båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du:


* Har tidigare arbetslivserfarenhet som utvecklare
* Har kunskap inom AWS och/eller Dockers


Som person är du:


* Problemlösande
* Initiativtagande
* Har en god samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö, Ångbåtsbron
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och NEs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
NE är ett ledande digitalt kunskapsföretag. De utvecklar och erbjuder produkter och tjänster som möter dagens och morgondagens kunskapsbehov med höga krav på tillförlitlighet, tillgänglighet och användarupplevelse. Läs gärna mer om Nationalencyklopedin här

Ansök nu

Frontend-utvecklare till Vergic

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 4
Vill du vara med och hjälpa människor att få en mer personlig och engagerande digital upplevelse?
Vergic erbjuder en unik, molnbaserad, webbapplikation som hjälper företag, organisationer och offentliga sektorn med att kommunicera med sina digitala kunder på webben i realtid, så att de kan erbjuda service som om det var ett möte i den verkliga världen. Vergic makes IT personal!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en frontendutvecklare till Vergics huvudkontor i centrala Malmö. Är du en duktig frontendutvecklare med kunskap inom JavaScript, HTML samt CSS och vill jobba i en miljö där dina kollegor kommer att utmana dig och bidra till din personliga och professionella utveckling? Isåfall kanske detta är ett jobb för dig.

Du erbjuds


* Att få bli en del av ett företag som präglas av innovation, tillväxt och utveckling i en tydlig team-anda.
* Du kommer att bli utmanad samt redan från start få ta mycket ansvar, det finns givetvis hjälpsamma kollegor i din närhet och en mentor som kommer ta extra intresse i din personliga utveckling.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Frontendutvecklare kommer du att:


* Ingå i deras leveransteam som anpassar Vergic Engage-plattformens funktioner efter kundernas krav.
* Implementera webbdesign med Javascript / HTML / CSS.
* Hantera kundincidenter, service och förändringsförfrågningar i förhållande till Vergic-tjänster.
* Tidsuppskatta beställningar från Vergics kunder/partners på uppdateringar av funktion och design.


VI SÖKER DIG SOM
* Har examen inom relevant eftergymnasial IT-utbildning


* Erfarenhet av Webbutveckling
* God kunskap om Javascript, HTML, CSS och webbapplikationer
* Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift


Som person är du:


* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Har god samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vergics önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vergic grundades 2007. Idag är vi 25 anställda med huvudkontor i Malmö med säljkontor i Stockholm. Våra kunder är spridda över Europa och USA. År 2011 vann Vergic Engage Platform den internationella tävlingen “Innovation Venture Partner Program” som hölls av CGI Global – en tävling med över 1.000 deltagare. Idag erbjuder vi vår marknad genom direktförsäljning och vårt partnernätverk bestående av bla ATEA, Softronic, Advania, Enghouse Interactive, WebHelp och NICE inContact.

Ansök nu

Tieto söker nu en ny studentmedarbetare till sin Service Desk!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 2
Är du studerande inom IT-området och har en fallenhet för problemlösning? Kanske vill du smygstarta karriären genom att få in en fot på ett av nordens största IT-företag? Vi söker nu en ansvarstagande och driven student som ska arbeta deltid i Tietos Service Desk. Om du har ett inbitet tekniskt intresse samt en känsla för service tror vi att du är perfekt för detta växande företag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för Tietos räkning en IT-intresserade Service Desk-medarbetare till deras kontor i Malmö. Som Service Desk Agent kommer du framförallt att arbeta med 1:st line support tillsammans med ett härligt team som lägger stor vikt vid trivsel och samarbete. Då Tieto förvaltar andra företags IT-drift och miljöer kommer du att ta emot ärenden från flera olika kunder och företag vilket innebär att de kommer att vara av varierande karaktär och svårighetsgrad.

Du erbjuds
Att arbeta i ett stort internationellt IT-företag med mycket framåttänk och högt i tak.

Att ha en viktig funktion som Service Desk Agent då tjänsten innebär att du ofta kommer att vara den första kontakten utåt och möta kunder som är i behov av support.

Ha en betydande roll i Tietos primära mål vilket är att bidra med den bästa möjliga supporten gentemot Tietos kunder. Här är ditt arbete och dina åsikter av stor vikt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Du och ditt team har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, alternativt dokumentera detta för att sedan skicka vidare till dispatch.


* Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.
* Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 1-2 dagar för upplärningssyfte men sedan ganska snabbt få ta emot dina egna ärenden


VI SÖKER DIG SOM
Om du har ett starkt tekniskt intresse kommer du verkligen att trivas här. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av servicearbete och en god förmåga att bemöta människor i olika situationer och kompetensnivåer.


* För att vara aktuell för denna tjänst skall du kunna arbeta måndagar och tisdagar varje vecka (Måndagar 06:50 till 15:20 samt tisdagar 07:30-16:00)
* Du studerar idag och har minst 1.5 år kvar av dina eftergymnasiala studier.
* God kompetens inom Microsoft operativsystem
* Flytande i svenska i både tal och skrift då du primärt kommer att arbeta med svensktalande kunder.


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Active Directory, Citrix eller Exchange dock inget krav.

Som en del av den här rekryteringsprocessen kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

Efterfrågade specifika kompetenser:


* Problemlösningsförmåga
* Ansvarstagande
* Flexibel


Som person är du hjälpsam och glad. Du trivs med att ha många bollar i luften på arbetsplatsen och är bekväm med datorn och telefonen som arbetsredskap. Du strävar hela tiden efter att bredda dina kunskaper och drivs av att lösa kluriga problem samt av att hjälpa kunder och kollegor. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du har ett flexibelt schema i skolan.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: 2 dagar i veckan.
* Placering: Centrala Malmö
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tietos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Administratör till Stanley Security

Administrativ assistent
Läs mer Nov 30
Är du intresserad av ett långsiktigt uppdrag som administratör? Då har du hittat rätt – detta är ett ypperligt tillfälle för dig med administrativ ådra och med en nyfiken inställning att vilja lära nytt. Vi letar efter en positiv och initiativtagande person som tar dig an högt som lågt med ett stort engagemang. Sök tjänsten idag för att bli en del av Stanley Security i Malmö!

OM TJÄNSTEN
Som administratör kommer du att stötta verksamheten med administrativa arbetsuppgifter samt koordinering av kontorsgemensamma aktiviteter. Din roll är bred och du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Därför är det viktigt att du som person är strukturerad och flexibel för att kunna anpassa tillvaron utifrån verksamhetens behov.

Du kommer att få en introduktion för att få rätt förutsättningar i ditt arbete, men du har även erfarna kollegor nära till hands när frågor uppstår.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Kontor: kontakta städbolag, gör lokala inköp, hantera fakturor, posthantering


* Arbetsmiljö: ha kontakt med tekniker, utför inspektioner, beställ arbetskläder och skyddsutrustning
* Lager: ansvara för lager och godshantering, ankommande och avgående, samt posthantering
* ID06: samla information och lägga beställningar
* Utbildning: boka och koordinera utbildningar samt dela ut utbildningsbevis


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning


* Goda kunskaper i Word, Excel, Powerpoint, Outlook
* Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
* B-körkort
* Har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete alternativt arbetat i ett servicerelaterat yrke
* Är ostraffad. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen, vilket innebär att du måste vara ostraffad. Att få detta godkännandet tar upp till fyra veckor och är det sista steget i rekryteringsprocessen.


Det är meriterande om du arbetat som administratör eller arbetat med vad vi bedömer som likvärdiga arbetsuppgifter.

I denna process kommer vi lägga stor vikt vid ditt intresse och din personlighet och ber dig därför motivera varför vi ska gå vidare med just dig.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Januari
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Lockarpsvägen 6 B, 213 76, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Stanley Security här!

Ansök nu

COWI söker konsult inom Miljöstyrning!

Miljöingenjör
Läs mer Nov 15
COWI upplever en stor efterfrågan på spännande och viktiga uppdrag inom hållbart byggande och miljöcertifieringar från sina kunder. På avdelningen Samhällsbyggnad Syd sitter flera hållbarhetsspecialister, och nu behöver avdelningen fylla på med ytterligare en junior konsult inom miljöstyrning! Du får möjligheten att jobba med unika och spännande projekt inom hållbart byggande och miljö. Känns det intressant? Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
COWI är ett internationellt tekniskt konsultföretag som präglas av stark företagskultur, härlig gemenskap och tvärdisciplinärt arbete över avdelningsgränserna. Hos COWI erbjuds ett självständigt, utmanande och varierande arbete i en framgångsrik koncern. COWI uppmanar till ständig utveckling, inte minst genom sitt tvärdisciplinära arbete där du kommer lära dig att bekanta dig med flera tekniska områden. I rollen som konsult inom Miljöstyrning, kommer du att vara en del av många olika projekt kopplat till din expertis inom hållbart byggande och miljö!

Du erbjuds


* En möjlighet att få jobba med det du brinner för - Hållbarhet och Miljö!
* En möjlighet att få jobba med unika projekt inom hållbart byggande
* Möjligheten till ständig utveckling i form av miljöcertifieringar och tvärdisciplinärt arbete!


Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos COWI. Uppdraget kommer att vara på heltid, initialt 6 månader, men där det finns mycket goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning hos COWI, förutsatt att alla parter är nöjda.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som konsult inom miljöstyrning kommer du att arbeta med varierande projekt inom hållbart byggande och miljöcertifieringar. Du arbetar rådgivande mot kunder i projekt kopplat till byggnader, infrastruktur och industri och är med från start till mål. Du stöttar kunderna i frågor som rör specifika riktlinjer inom miljöcertifieringar och hållbarhet.

Miljögruppen består av 14 personer, och tillhör avdelningen Samhällsbyggnad Syd som består av 45 personer. Du kommer få en närmsta chef på plats hos COWI som bryr sig om din utveckling och som kommer ge dig möjligheten att utvecklas, men också möjligheten att ta ansvar. Du kommer också få en fadder som stöttar dig i ditt dagliga arbete.

Du kommer bland annat att:


* Arbeta med varierande och unika projekt, stora som små
* Agera rådgivande mot kunder inom hållbart byggande
* Stötta kunder i olika miljöcertifieringar av byggnader och i infrastrukturprojekt


En del resande kan förekomma i tjänsten, då vissa projekt är på annan ort.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad examen med en koppling till bygg, miljö och/eller infrastruktur, ex. byggingenjör, väg och vatten, landskapsarkitekt, samhällsbyggnad/planerare eller liknande. Viktigast är att du vill jobba med hållbarhet och miljö!


* Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikation med kunder kan förekomma på både svenska och engelska.


Det är meriterande om du:


* Har arbetat med någon/några av certifieringssystemen för byggnader och stadsdelar och/eller infrastrukturprojekt (BREEAM, LEED, WELL, Miljöbyggnad, CityLab etc)
* Har erfarenhet av miljösamordning i byggprojekt


För tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:


* Relationsskapande
* Ansvarstagande
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö (Möjlighet att utgå från Helsingborg)
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och COWI´s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
COWI erbjuder en arbetsplats att trivas på - ett självständigt, utmanande och varierande arbete i en framgångsrik internationell koncern. Hos oss får du arbeta i intressanta projekt tillsammans med engagerade kollegor. COWI är ett stabilt företag med gott renommé som satsar på våra medarbetare och erbjuder möjlighet till delägarskap. Med kontor över hela världen finns det möjligheter att arbeta utanför Sverige.

Ansök nu